Of je nu op zakenreis gaat of lekker op vakantie, in deze digitale tijd willen we altijd en overal online kunnen zijn. Maar hoe zorg je ervoor dat je in het buitenland kunt internetten zonder onverwachte kosten? Laten we eens duiken in de wereld van dataroaming!
Wat is dataroaming eigenlijk?
Simpel gezegd betekent dataroaming dat je telefoon gebruik maakt van een ander netwerk dan je thuisnetwerk. Binnen de EU is dit goed geregeld: je gebruikt gewoon je Nederlandse abonnement en tarieven, ook al ben je in het buitenland. Maar hoe zit dat buiten de EU?
Internetten buiten de EU: Zo doe je dat slim
Helaas kun je buiten de EU niet zomaar je normale databundel gebruiken. Maar geen zorgen, er zijn oplossingen!
Voor onze Youfone Zakelijk klanten
Gebruik je Youfone Zakelijk? Dan heb je twee handige opties:
- Databundel ‘Voordeellanden’
- Databundel ‘Rest van de Wereld’
Zodra je op je bestemming aankomt, ontvang je een sms waarmee je een bundel van 100MB of 2000MB kunt activeren. Deze is 30 dagen geldig en je kunt altijd een nieuwe activeren als je meer nodig hebt.
Onbeperkt data en bellen
Heb jij (of je medewerkers) een Youfone Zakelijk Unlimited abonnement? Dan heb je binnen de EU 25GB aan data. Je krijgt een sms bij 80% en 100% verbruik. Meer nodig? Voor €1,80 activeer je een extra 1GB.
Odido of Vodafone gebruikers, opgelet!
Gebruik je Odido of Vodafone? Let dan op: sommige landen, zoals Zwitserland, vallen niet binnen de EU-bundel. Dit kan extra kosten met zich meebrengen.
Problemen met data in het buitenland?
Soms wil je telefoon in het buitenland geen verbinding maken. Hier zijn enkele tips:
- Controleer of dataroaming aan staat in je instellingen
- Zet de netwerkmodus op automatisch
- Probeer handmatig een ander netwerk te selecteren
Nog vragen?
Ben je er nog niet helemaal uit of wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw specifieke situatie? Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder zodat jij zorgeloos kunt internetten, waar ter wereld je ook bent!