Fijn om te zien dat u wilt overstappen naar telefonie van IT Friese Meren.
Voor een succesvolle overstap hebben wij nog een aantal gegevens van uw huidige provider nodig.
Binnen contract?
Indien de Nummerportering zal plaatsvinden terwijl de contractstermijn bij uw huidige provider nog niet verlopen is. De provider zal dan een eindafrekening sturen voor de voortijdige beëindiging van uw diensten (dit kan betekenen dat er een afkoopboete volgt voor uw huidige telecom- dan wel internetprovider).
Controle gegevens
Om onjuistheden in de gegevens te voorkomen is het verplicht om een kopie van een recente factuur van uw huidige provider mee te sturen. De factuur wordt alleen gebruikt om telefoonnummer, tenaamstelling en het leveradres te controleren. Graag aanleveren per e-mail na dat wij de portering in behandeling hebben genomen.
Opzeggen huidige provider
Diverse telecomaanbieders zien het overnemen van de telefoonnummers vaak als een formele opzegging van de telefoniedienst, waardoor ook de achterliggende diensten automatisch beëindigd worden. Hierdoor kan ook een aanwezige internetaansluiting, alarmlijn of pinlijn komen te vervallen. IT Friese Meren is niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade welke ontstaat door het niet meer functioneren van de telefoniediensten of internetverbinding bij de huidige provider.
Wij adviseren dus ook dringend om bij de huidige provider navraag te doen over de gevolgen van deze portering want u bent zelf verantwoordelijk voor het beëindigen van de diensten. Hierin is IT Friese Meren geen partij.
Indien u twijfelt over de informatie welke u moet invullen of niet zeker weet of u nog een langlopend contract heeft, neem dat telefonisch contact op met onze support afdeling: 0514-700234