Volg ons Whatsapp update kanaal voor updates over producten, diensten en storingen.
Alle systemen werken naar behoren
Internet Storing
Storing: Door een storing zijn meerdere internetverbindingen offline gegaan die wij leveren via de volgende infrastructuren: KPN Glasvezel, Delta Glasvezel, KPN xDSL Wholesale, T-Mobile en Vodafone 4G.
Status: Afgerond;
Oorzaak: DDoS.
Impact: Alle vaste en mobiele internet verbindingen.
Probleem: Verminderde beschikbaarheid van internet en van internet afhankelijke diensten.
Duur: Van af 12:05 – 13:15 – 02/02/2024
n.b.
Alle systemen werken naar behoren
DNS Storing – Opgelost
Storing: Door een storing bij een leverancier kunnen relaties met standaard DNS services problemen ondervinden met de beschikbaarheid van o.a. Webhosting, E-mail, Teams, Onedrive, webshops.
Status: Opgelost
Oorzaak: DDoS aanval bij onderliggende leverancier
Impact: Standaard DNS services
Probleem: Verminderde beschikbaarheid van DNS gerelateerde diensten o.a. Webhosting, E-mail, Microsoft Teams, Onedrive en Webshops
Duur: Van af 09:00 – 11:00 – 04/10/2022
n.b.
Premium DNS afnemers zijn niet getroffen door deze storing.
Opgelost: Telefonie storing 04/04/2022
Storing: Door een storing in het telefonieplatform werkt het telefonieverkeer niet naar behoren. De oorzaak ligt bij een probleem in het datacenter in Amsterdam. Dit geeft diverse klachten.
We hebben net een kleine hick-up gehad in het netwerk voor gebruikers die verbonden zijn met een deel van ons netwerk. Je kunt dit gemerkt hebben doordat de webphone niet registreerde of doordat je een audio hick-up had tijdens een gesprek. We voeren op dit moment verbeteringen door waardoor dit probleem met enkele minuten verholpen moet zijn.
Status: Opgelost
Oorzaak: Klein technisch netwerkprobleem
Impact: Klein deel van onze klanten
Probleem: Geen audio bij telefonieverkeer of geen verbinding mogelijk, wephone registreert niet
Duur: Vanaf ongeveer 13:50 uur tot 14:38
Alle systemen werken naar behoren
Opgelost: Telefonie/Internet storing 25/11/2019
Update 15:00 uur: Het probleem lijkt opgelost. Heb je toch nog problemen met je telefonieverkeer, haal dan even je toestel van het stroom en sluit het vervolgens weer aan. Mocht het dan nog niet werken, neem dan even contact met ons op via 0514-700234
Update 14:30: Het meeste telefonie verkeer lijkt in veel gevallen weer te werken, de oorzaak van de storing ligt bij een externe partij “Eurofiber” en buiten ons domein, er zijn twee cruciale glasvezel verbinding beschadigd bij graafweerkzaamheden tussen Zwolle en Leeuwarden en werkzaamheden tussen Den Bosch en Arnhem. Het Internet/telefonie verkeer wordt via andere verbindingen gerouteerd waar mogelijk.
Storing: Door een landelijke internetstoring werkt het telefonieverkeer niet naar behoren. De oorzaak ligt bij een probleem met een internetknooppunt. Gesprekken worden wel tot stand gebracht, maar er is soms geen geluid te horen.
Wij adviseren om tijdelijk je oproepen door te schakelen naar 1 of meerdere mobiele telefoons, zodat je geen oproepen hoeft te missen.
Status: Opgelost
Oorzaak: Een algemene storing in het Nederlands internet-netwerk
Impact: Een groot deel van het telefonieverkeer bij vrijwel alle klanten
Probleem: Geen audio bij telefonieverkeer
Duur: Vanaf ongeveer 13:00 uur tot 15:00
Telefonie KPN
KPN kampte met een landelijke storing. Je kon daarom niet naar een KPN-nummer bellen of door een KPN-nummer gebeld worden.
Status: Opgelost
Oorzaak: Routing probleem bij KPN
Impact: Groot deel telefonieverkeer in Nederland
Duur: middag/avond
Opgelost:Probleem met telefonieverkeer
Door update soms geen telefonieverkeer mogelijk
Update: 05/03/2019 om 00:41 uur
Er zijn checks gedaan en dankzij het recovery script is alle data hersteld in de database. Dit betekent dat inkomende gesprekken weer juist worden gerouteerd. De beheer portal is uit onderhouds modus en weer beschikbaar.
Update: 0:30 uur
Het script heeft zojuist gedraaid. Onze leverancier gaat nu checken of het telefonieverkeer weer naar behoren werkt.
Update: 0:15 uur
Er is een herstel script geschreven door de leverancier om de aangetaste data herstellen. Daarmee lijkt het einde van het probleem nabij.
Vanwege de herstelwerkzaamheden is het momenteel niet mogelijk in de beheer omgeving in te loggen.
Update: 22:30 uur
Helaas is de verstoring nog niet verholpen. Een deel van de data in een van de databases is aangetast. Onze leverancier werkt er hard aan de data zo snel mogelijk te herstellen. Tot dit is voltooid kan een deel van onze klanten nog hinder ondervinden bij inkomende telefonie.
Update: 21:40
Door een verstoring in onze database is het mogelijk dat je problemen ondervindt met het telefonieverkeer. Gesprekken lijken niet goed opgezet te worden na een deploy.
Houd deze pagina in de gaten voor updates.
Status: Opgelost
Oorzaak:Na de wekelijkse update was een deel van de data in één van de databases van onze leverancier beschadigd. Hierdoor heeft een deel van de klanten problemen gehad met inkomende gesprekken.
Impact: Inkomend verkeer bij klanten met belplannen met openingstijden, wachtrijen, keuzemenu’s, filtergroepen, of webhooks.
Duur: 04/03/2019 21:00 uur t/m 05/03/2019 00:30
Geen inkomend verkeer mogelijk van 10:48 tot 1:16 uur
Er was een storing (een dubbele glasvezelkabel breuk) bij onze toeleverancier en daardoor was er geen inkomend verkeer mogelijk. Er waren geen problemen met uitgaand verkeer, omdat we dit sinds het begin van de storing overgeschakeld hebben naar onze backup provider.
Een dergelijke backup voor inkomend telefonieverkeer is in het Nederlandse telefoniesysteem helaas niet mogelijk. Op dit moment is 1 van de 2 lijnen bij de toeleverancier weer hersteld. Er wordt nog verder gewerkt om de oplossing redundant (dubbel uitgevoerd) te maken. Daarvoor wordt de kabel in Arnhem hersteld.
Update 10:15 uur: We hebben zojuist een laatste update van BT gehad: “Om 1.10u CET is de Frankrijk link hersteld, de werkzaamheden zijn om 7.45u CET daar afgerond. Vanaf 1.10u CET draaien we dus weer op de originele route (maar niet redundant en niet de tijdelijke oplossing waar eerder over gesproken werd). De redundante route in Arnhem wordt momenteel hersteld.”
Update 09:35 uur: De ingenieurs in Arnhem voor de verbinding tussen Duitsland en Nederland hebben de vezeluitval gemeten op 22,5 km. Ze hebben moeite met het vinden van de mangaten vanwege de lokale omstandigheden (modder/drijfzand). Op dit moment vermoeden ze dat er palen in de grond dwars door de kabels zijn gegaan. Tussen de mangaten moet een nieuwe kabel worden gelegd. Het werk werd tot 9.00 uur plaatselijke tijd stilgelegd vanwege gevaarlijke werkomstandigheden en het gebrek aan licht ter plaatse.
De link tussen Frankrijk en Nederland is inmiddels hersteld. De diensten worden nog steeds gecontroleerd totdat alle werkzaamheden voor de verbinding zijn voltooid. Dit is naar verwachting rond 10:00 uur CET.
Update 09:10 uur: Bericht van BT en de aannemer:
Voor de verbinding tussen NL en DE: Er wordt een nieuwe vezel tussen twee mangaten geïnstalleerd. Wegens hinderlijke omstandigheden zullen de reparatiewerkzaamheden na 9.00 uur worden hervat.
Voor de verbinding tussen NL en FR: twee vezel reparatie teams werken aan het vervangen van de vezel. De uiteindelijke verwachte reparatietijd wordt gedeeld om 11:00 uur, maar er kan op eerder herstel worden gerekend, omdat de vezels stuk voor stuk worden gerepareerd.
Dit betekend dat op dit moment zowel in Nederland als in Frankrijk een volledige nieuwe glasvezel kabel wordt aangelegd, afgelopen nacht is gebleken dat het niet mogelijk is om de huidige kabel in Nederland te herstellen.
De noodoplossing lijkt zich in de tussentijd goed te houden.
Update 08:00 uur: Goed nieuws. Sinds 01:00 zien we de verbinding terug komen en zien we op beide lijnen weer telefonie verkeer binnenkomen. Mogelijk is dit de tijdelijke oplossing die eerder werd genoemd. We wachten nog op een update hierover van toeleverancier BT.
— 20-01-2018 —
Update 23:25 uur: Het reparatiegebied wordt op dit moment afgebakend. Het is totaal donker in het veld, dus men moet speciale auto’s met grote spotverlichting meenemen voordat ze de reparatie kunnen beginnen.
De alternatieve route, die door Frankrijk loopt, is helaas ook verbroken door een calamiteit op een bouwplaats. Hier zijn de vezels nog erger beschadigd (nieuwe kanalen en vezels zijn nodig), wat betekent dat deze route er op zijn vroegst zondag zal zijn hersteld. De glasvezelkabel daar is beschadigd over een afstand van 200 meter.
Inmiddels heeft één van de engineers van BT een tijdelijk verbinding gerealiseerd -hoewel zeer instabiel met weinig capaciteit- dus communicatie wordt wellicht zo mogelijk, hoewel ongetest. We zijn niet geïnformeerd over hoe deze is nieuwe verbinding is opgezet, maar dit zou een oplossing kunnen zijn tijdens de reparatiewerkzaamheden. Hoe de kwaliteit van de audioverbindingen zal zijn is onbekend.
Eventuele updates welke wij na 00:00 ontvangen zullen morgen vroeg worden vermeld, de ingenieurs van BT en de aannemer werken natuurlijk door tot de problemen zijn verholpen.
Update 23:00 uur: BT meldt dat aannemer BAM op locatie is. Werkzaamheden bij het spoor blijken de oorzaak te zijn van een kabelbreuk. Ze zijn nog bezig met graafwerkzaamheden om de exacte locatie van de breuk te bepalen.
Update 21:10 uur: De onderbreking blijkt veroorzaakt door een dubbele glasvezelbreuk in het netwerk van de toeleverancier. Zeer recent is in Frankrijk het backup-pad beschadigd geraakt (over enkele honderden meters) en vandaag is de primaire verbinding geraakt. Rond 21:00 verwacht de aannemer te kunnen starten met reperatiewerkzaamheden aan de primaire verbinding.
Update 19:20 uur: De ingenieurs van onze toeleverancier hebben de storing herleid naar een fiber kabel in de buurt van Arnhem en er is een reparatie-team uitgezonden. Het is een complex probleem, dus reparaties zullen veel tijd in beslag nemen. We verwachten dat het meer dan 4 uur duurt. Ook het redundante systeem bij de leverancier die dit had moeten voorkomen werkt niet naar behoren. Ook daar wordt gewerkt aan een oplossing. We begrijpen dat onze klanten hiervan veel hinder ondervinden. Wij betreuren het ten zeerste niets te kunnen betekenen om dit probleem sneller te verhelpen en hopen jullie snel van beter nieuws te kunnen voorzien. Toeleverancier BT heeft een uitstekende reputatie en bestuurt een aanzienlijk deel van de Europese markt. Onze platform leverancier werkt al ruim 10 jaar nagenoeg ongestoord met BT samen en weet daarom dat ze met man en macht zullen werken om dit probleem te verhelpen.
Update 17:10 uur: Hardware engineers van toeleverancier zijn bezig met de reparatie van hardware. Wij hebben er zelf geen zicht op hoe lang dit gaat duren en kunnen er alleen op vertrouwen dat zij er alles aan doen om dit op te lossen. Van veel klanten krijgen wij de vraag of dit nog uren of dagen gaat duren. Hier kunnen we nu nog geen antwoord op geven, omdat we dit simpelweg nog niet weten, maar zodra er een tijdsindicatie is, dan laten we dat hier direct weten.
Update 16:40: Zoals iedereen vandaag merkt, ondervinden wij hinder van een grote storing bij onze toeleverancier. Onze toeleverancier meldt dat de verstoring hun complete Europese netwerk betreft met bijbehorende complexiteit. De leverancier is vanzelfsprekend met de grootste spoed bezig met het oplossen van de verstoring. Zowel inkomend als uitgaande gesprekken zijn bij bij hen op dit moment niet mogelijk. Doordat wij voor uitgaande gesprekken meerdere mogelijkheden gebruiken, kunnen kunt u gewoon uitbellen. Daarnaast -omdat ons eigen netwerk geen last heeft van uitval- kunnen alle klanten op het platform wel gewoon met elkaar bellen en kunnen collega’s onderling ook gewoon contact hebben.
Update 14:40: Toeleverancier geeft aan dat het daadwerkelijk om een hardware issue gaat en dat het probleem is gelokaliseerd. Men werkt hard aan een oplossing, een indicatie over hoe lang het herstel van de dienstverlening gaat duren is echter nog steeds niet mogelijk.
Update 13:00 uur: De toeleverancier heeft doorgegeven dat het hoogstwaarschijnlijk om een hardware issue gaat en is in contact met hun hardware leverancier. Een indicatie over hoe lang het herstel van de dienstverlening gaat duren, is helaas nog steeds niet mogelijk.
Update 11:50 uur: De toeleverancier geeft aan hard te werken aan een oplossing, maar kan nog geen tijdsindicatie geven. Zodra er weer een update komt vanuit de toeleverancier, melden wij deze direct hier. Onze excuses voor het ongemak.
Status: Storing opgelost
Oorzaak: Hardwareprobleem bij interconnectprovider BT, dubbele glasvezel breuk in NL en FR door graafschade en bouwwerkzaamheden.
Omvang: Alle klanten
Duur: vanaf ongeveer 10:50 uur 19-01-2018 tot 01:15 uur 20-01-2018
19-01-2018: Glasvezel breuk in Frankrijk
19-01-2018 10:50: Glasvezel breuk in Arnhem
20-01-2018 01:10: Glasvezel B route hersteld in Frankrijk